— Suzanne weet precies waar ze mee bezig is en zit vol met goede deeën! Ze wist ons perfect gerust te stellen als het nodig was en ze vertelde ons ook precies wanneer we actie moesten ondernemen. Ze voelde soms echt als onze redder in nood en ze is daarnaast een geweldig leuk en warm persoon.– Schreef Marije in een online review
Veerle & Da...
Veerle & Daniel
Een zeeuwse en een jongen uit curacao, bij de kennismaking had ik dat al snel in de gaten. Een vrolijk stel, de een nog aan het studeren de ander aan het werk. Eerste ideeen voor de bruiloft: mengen van culturen, petrol blauw, dieren en culinair goed!
Landlust was de beste locatie voor hun bruiloft! In de natuur, de pauwen struinen langs je voeten, de alpaca’s staan in de wei en het eten is er voortreffelijk. Gastvrijheid staat bij hen bovenaan en ze dachten leuk mee!
Stress neem ik over!
Veerle vond het toch wel lastig, de keuzes maken, hotels boeken, leveranciers kiezen, budget bijhouden en ook nog de stress reduceren. Ik heb haar zo goed als kon bij gestaan, veel gebeld en geprobeerd werk uit handen te nemen. Later gaf ze aan dit als heel fijn en relaxt te hebben ervaren. Mijn doel was bereikt!
Veerle & Daniel zijn getrouwd in het stadhuis van Vlissingen waarna ze even konden inchecken en uit konden rusten bij hun hotel: De Gevangentoren. Natuurlijk was er toen ook tijd voor mooie foto’s gemaakt door Wild Love by Angelique. Aangekomen in Landlust trokken de Alpaca’s al snel de aandacht, behalve 1, die ging er snel van door. Zo’n witte jurk vinden ze toch maar wat gek.
Een heerlijk diner in een klein gezelschap
Met leuke Zeeuwse en Antilliaanse cadeautjes voor de gasten, speeches en veel gelach werd afgesloten met koffie. De bruidstaart werd aangesneden nadat alle avondgasten waren ontvangen, waarna het feest met een toffe band van start ging! De hapjes en biertjes vlogen rond de oren en het was nog lang onrustig in Nieuwdorp ;).
“Suus heeft zowel voor, tijdens, als na onze bruiloft alles voor ons eenvoudig en overzichtelijk gehouden. Haar ervaring en contacten (fotografen, bloemisten, kappers, visagie) hebben ons veel tijd en moeite gespaard zodat wij ons op de leuke dingen konden richten. Ze was lief voor ons, maar wist ook zeker de gasten te sturen en het programma in de gaten te houden.”
Styled Shoot | A...
Styled Shoot | Annelie & Albert
In samenwerking met lokale leveranciers heb ik een bruiloft in scene gezet en deze laten fotograferen door Wild Love by Liefs Angelique.
Bloemen: Ilse van Es Bloemenatelier Tafelstyling: Ilse van Es & metSUUS Haar & Make Up: HairbyNanda Locatie: Kaslokaal Oostkapelle Kleding bruidegom: Bos Men Shop Goes Kleding bruid: Bruidshuis Orchidee
Wedding Meetup Z...
Wedding Meetup Zeeland #2
1 november werden 24 deelnemers ontvangen in ZAAL bij Katoen.
Deze nieuwe zaal, ook geschikt voor bedrijfsevenementen en bruiloften, opende een week eerder haar deuren. Taarten van Heidi had heerlijke donuts gemaakt, die prachtig hingen op de donutwall van metSUUS. Nadat iedere leverancier zich had voorgesteld (door middel van de kletspot), startte Jody Hoogendoorn van Pinacademie haar workshop Pinterest Marketing. Onder het genot van hapjes en drankjes werd de middag afgesloten. Er ontstonden vele leuke gesprekken en de visitekaartjes werden uitbundig uitgedeeld. Iedere deelnemer ontving leuke goodies van onder andere Bruidmagazine en Handmade Heaven.
20 aanwezigen kregen bij aankomst koffie of thee met een heerlijk taartje van Pieindustry. Gastsprekers Esther en Robin van Te Leuk Trouwen gaven, aan de 20 aanwezige deelnemers, een lezing over hun concepten en de trouwtrends van 2018. Roos de Haan van Social me crazy vertelde in haar lezing meer over Instagram en hoe je dit social media kanaal het beste kan gebruiken. Na de lezing vond er een gezamenlijke lunch plaats.
In samenwerking met lokale leveranciers heb ik een bruiloft in scene gezet en deze laten fotograferen door Joran Looij.
Bloemen: Ilse van Es Bloemenatelier Styling: Ilse van Es & metSUUS Haar & Make Up: HairbyNanda Locatie: Villa Magnolia & Natuurgebied Oranjezon Kleding bruidegom: van Westen Mannenmode Kleding bruid: Bruidssalon Daisy
Lexje & Arno
Lexje & Arno
Al jaren samen, al jaren verloofd, lang sparen en dan de bruiloft krijgen die werd beloofd; een sprookje!
Ik kende Lexje & Arno al langer en bood hen aan, kort na Arno zijn aanzoek, vrijblijven hun ceremoniemeester te zijn. Lexje had al goed voor ogen wat zij wilde: de kleuren paars en zilver, Slot Moermond, veel drinken, heel goed eten en een bolus i.p.v. taart. Vervolgens kwam er veel hulp uit de familie en kennissen kring. Zo kon ieder detail worden vastgelegd en uitgewerkt, zodat ik het alleen op de juiste plaats op de juiste bestemming moest krijgen!
Sprookjesachtig
De locatie is bij deze bruiloft het middelpunt; een kasteeltje met water er omheen en een prachtige tuin. De ceremoniemeester rechts in de tuin, de foto’s bij het water, de borrel links van het kasteeltje en het feest op het terras en binnen! Zo kwam er geen verveling bij de gasten, was het een vullend programma en kwamen alle details tot hun recht.
” Ze is super lief, denkt heel graag met je mee en komt met nieuwe en leuke ideeën. Als ceremoniemeester heb je niet in de gaten dat ze er is in de goede zin van het woord. Ze zorgt ervoor dat jouw dag vlekkeloos en zonser problemen verloopt, zodat jij van alles kunt genieten. Een betere weddingplanner/ceremoniemeester kun je niet wensen!”
Natascha & ...
Natascha & Dirk-Jan
Een trouwauto of een ceremoniemeester? Dat was de afweging die Natascha en Dirk-Jan nog moesten maken. Ze zeiden (op 30 december 2017) Ja! tegen mij en reden in hun eigen auto, prachtig versierd door een boeket in hartvorm.
Tijdens ons kenningsmakingsgesprek bleek al snel dat Natascha super goed wist wat zij wilde en daarbij wel wat hulp kon gebruiken. Dirk-Jan vond alles wel best en hield de begroting goed in de gaten 😉 Op deze begroting stond een trouwauto maar geen ceremoniemeester. Aan het einde van het gesprek kwam hij tot de conclusie : “Ik denk dat het toch wel handig is als jij ons helpt zodat we goed ontspannen zijn op de dag zelf.” Dus die trouwauto werd van de begroting geschrapt.
De voorbereidingen
In de periode naar de bruiloft toe hebben we samen het draaiboek samengesteld. Natascha en Dirk-Jan mailden mij alle afspraken en contactgegevens van de leveranciers en ik zette dit in een gedetailleerde tijdsplanning. Samen hebben de puzzel aan alle logistieke issues opgelost en een club aan fijne en professionele leveranciers samengesteld.
Hoe de dag begon
Hun dag begon met een ontmoeting bij hen thuis, waarna ze naar Strandpaviljoen Het Halve Maentje te Breskens reden. Fotograaf Monique Bonnema volgde hen op de voet. Alle gasten hadden zich al verzameld op het strandpaviljoen en verwelkomde het bruidspaar met een luid applaus. Samen gingen ze aan tafel voor een heerlijke ‘sharing lunch’. Een combinatie van divers belegde broodjes en heerlijke soepen.
Helaas konden we één wens niet vervullen..
De ceremonie op het strand! Een grote wens van Natascha. Maar helaas zat het weer niet mee. Tot 20 minuten voorafgaand aan de ceremonie twijfelden we of het buiten door kon gaan, maar de wind stak op en de het bruidspaar gaf zelf aan om liever binnen te blijven. Samen met het aanwezige personeel hebben we de stoelen opgesteld, de muziekinstallatie op de juiste plaats gezet en alles mooi aangekleed. Met het uitzicht op de zee en een prachtig strand, was de entourage erg mooi!
Tijdens de ceremonie stonden we stil bij het missen van de vader van Natascha. Nog voor de officiële trouwgeloften werden er twee ballonnen opgelaten voor hem. Een emotioneel moment voor beide families.
Na de ceremonie werd de taart (met een prachtige, op maat gemaakte taart topper) aangesneden en genoten van een glas bubbels.
En het werd nog lang onrustig in Terneuzen
De gasten werden aan het einde van de middag verwacht bij BBQ Restaurant ’t Vijverhof in Terneuzen. Als ceremoniemeester ben ik eerder naar deze locatie gegaan, om te zorgen dat ook deze locatie prachtig versierd werd en helemaal klaar stond. Dit restaurant is geliefd bij het bruidspaar, vanwege hun heerlijke bbq gerechten en fruitige toetjes! Mijn verwachtingen waren hoog na alle verhalen voordien. Deze werden waargemaakt, iedereen heeft heerlijk gesmuld. De eerste avondgasten arriveerden alweer snel (iedereen zat nog lekker uit te buiken) waarna het feest startte rond 21.00 uur met een opzwepende openingsdans! De spanning van het bruidspaar viel zichtbaar van de schouders af en ze genoten van alle liefde die ze kregen.
Nadien stuurde Natasha & Dirk-Jan dit lieve berichtje:
Suus, je bent een topper! Wat waren wij blij met jou als onze ceremoniemeester.
Binnen een half jaar heb ik een super mooie band opgebouwd met dit lieve bruidspaar. Zij straalden vertrouwen en warmte uit en waren nadien erg dankbaar. We hebben in november samen het fotoalbum gekeken en gelachen om alle gekke momenten van de dag! Want ja, met dit prachtige stel kun je ontzettend veel lachen!
Zsofia & Ties trouwden met elkaar op 7 oktober 2017. Een bijzondere Zeeuwse bruiloft in Veere met een luxe diner en een feestelijke afsluiting in Kaapduin te Dishoek.
Ze kenden elkaar op deze dag één jaar. Beide woonachtig in Zwitserland, maar Zsofia is geboren in Hongarije en Ties in Nijmegen. Waarom ze trouwen in Zeeland? Omdat ze Veere goed kennen, hij haar hier ten huwelijk heeft gevraagd en ze de kust prachtig vinden!
Bas Driessen Photography
Eerste kennismaking via Skype
Ons contact verliep voornamelijk via Skype en Whtatsapp intensief en allemaal in het Engels. Al snel wist ik wat zij belangrijk vonden, welke setting en sfeer ze mooi vonden en hoe de gastenlijst er uit zag. Doordat de families elkaar niet goed kenden en het gezelschap uit 8 verschillende landen kwam, was het belangrijk hier constant rekening mee te houden. Ook moesten er hotels geregeld worden voor alle gasten!
Hoe het programma van de bruiloft er uit zag? Vrijdag 6 oktober vond er een ‘Rehearsel Diner’ plaats waar de twee families elkaar leerden kennen. Zaterdag 7 oktober ben ik als ceremoniemeester gestart met het stylen van De Werf. Hier ontving Ties alle gasten en nuttigden ze 4 kleine gerechtjes als lunch. Ondertussen heb ik het stadhuis Veere gereed gemaakt, waar Zosfia en Ties om 14.00 uur trouwden.
Bas Driessen Photography
Om 15.00 uur kwam het bruidspaar, omringd door familie en vele rozenblaadjes, weer samen bij de Werf. Hier werd de taart (van Zoet Goed Taarten) aangesneden en vloeide de champagne rijkelijk. Op dit moment ben ik naar Kaapduin gereden, waar mijn twee medewerkers al bezig waren. Zij zorgden voor de juist tafelsetting, hingen zo’n 30 lampionnen op en gaven de toffe lichtletters een plekje. Net als bij de Werf en in het Stadhuis Veere stonden hier de prachtige boeketten en tafelbloemen van Joeke Verhoeven Floral Design.
Het bruidspaar vertrok om 17.00 uur met alle gasten, naar Kaapduin te Dishoek. Daar werden ze welkom geheten met wijn een een heerlijke ‘Gin Tonic oester’. Na enkele lekkere bites startte het diner, waarna het feest op gang kwam tot de late uurtjes. Met polaroid foto’s, muziek van UWDJ.nl, goede wijnen, bitterballen en veel liefde! Bij aankomst in het hotel, vonden alle gasten een ‘Thank You Bag’ op hun kamer met veel lekkers.
Op 1 september 2017 was ik de ceremoniemeester van Lotte & Martijn.
Na een mooie ontmoeting bij hen thuis, trouwden zij in het Stadhuis van Hulst. Daarna reden zij en de daggasten naar de Boekanier in Nieuwvliet-Bath. Na een familie fotoshoot in de duinen met Saskia van der Eijk, vond er een korte receptie plaats. Dit werd vervolgd door het diner met leuke speeches.
De avondgasten werden om 21.00 uur ontvangen en direct starte DJ Vizzy het feest op! Om 01.00 uur vertrok het bruidspaar naar het hotel, waarna de gasten volgden.
Lieve woorden van Lotte & Martijn:
“Wij hebben Suus gevraagd als ceremoniemeester voor onze receptie, diner en trouwfeest, waarbij telkens alles tot in de puntjes en volgens afspraak (of beter) geregeld was. Vooraf hebben we hiervoor samen een draaiboek opgesteld, een ideale houvast voor zowel ons als Suus. Daarin werd duidelijk afgesproken wat we van Suus verwachten, zo was de feestlocatie prachtig aangekleed naar onze wensen en achteraf ook weer opgeruimd zodat we daar geen omkijken meer naar hadden.
De gehele dag werd de planning opgevolgd en doorlopen, waardoor we als trouwkoppel volledig konden richten op elkaar en de gasten. Daarnaast konden ook alle gasten met volle teugen genieten van de dag, wat voor ons een van de redenen was om voor een externe weddingplanner/ceremoniemeester te kiezen. Tevens kwam de kennis en ervaring van Suus als eventplanner enorm goed van pas bij het organiseren van onze trouwdag.
Suus denkt mee en zit vol creativiteit, waardoor we de puntjes op de i konden zetten wat aankleding en dagplanning betreft. Kortom: wij kunnen Suus aan iedereen met een trouw op komst van harte aanbevelen; het maakt deze toch al drukke dag zo ontzettend fijn en zorgeloos. Suus, dankjewel!”
De ceremonie, het diner én het feest vonden alle drie op bij de Schouwse Boer plaats! De catering werd door een tiental gasten verzorgd en de Jazzy Rabbits speelde heerlijke jazz muziek. Er was geen taart maar een koekjesbuffet en de gasten mochten zelf hun biertjes tappen en dranken inschenken.
Door de verschillende momenten op één locatie was het mijn taak om alles in goede banen te leiden. Het belangrijkste: elke locatie op het juiste moment klaar te hebben. Nadat ik alle stoelen, kleden, kussens en windmolens had geplaatst achter in de tuin, verhuisden de gasten van terras naar de ceremonie. Na een mooi bellenblaas moment en de felicitaties vetrok het gehele gezelschap naar het strand. Op dat moment kon ik de dinertafels, samen met mijn medewerkers, gereed maken! Tijdens het diner werd de binnenlocatie omgebouwd tot feestzaal. Toen iedereen lekker aan het dansen was, konden de twee lange dinertafels weer worden opgeruimd!
Om 01.00 uur moest het stil zijn op de locatie, dus heeft het bruidspaar de toen nog aanwezige gasten meegenomen naar het strand voor kampvuurliedjes.
Een Berichtje van Hanna & Jelmer
“De communicatie verliep vooral via e-mail, waarbij Suus alle ontwikkelingen steeds puntsgewijs voor ons op een rij zette. Suus heeft een groot netwerk en iedere keer als we iets nodig hadden, kende zij wel iemand die daarvoor kon zorgen. We wilden een heel persoonlijk feest geven op basis van zelfvoorziening. Suus kon goed inschatten welke activiteiten we zelf met onze vrienden konden voorbereiden en voor welke activiteiten extra hulp nodig was.
Op de dag zelf hadden we alle vertrouwen in Suus en zijn we alleen maar met elkaar en onze gasten bezig geweest. Er waren veel gasten die verschillende talen spraken en ons hielpen in de keuken en bij de op- en afbouw. Suus wist op een ontspannen en efficiente manier alles te regelen en was de perfecte persoon om onze ideeën uit te voeren. We hadden nooit zo’n ontspannen dag gehad zonder de hulp van Suus.”
Ondersteuning bij het organiseren van verschillende events.
Onder andere:
september 2016 en 2017 ◊ Festival Zoute Neuzen – Stadsfestival Terneuzen | circa 10000 bezoekers
> organisatie en coördinatie foodtrucks, vrijwilligers en randprogrammering
augustus 2018
◊ Camping de Dikke Toren – Stadsevenement Zierikzee | circa 1000 bezoekers
> organisatie & coördinatie
september 2018
◊ Bank Giro Loterij open dagen Zeeuws Museum | 950 bezoekers
> organisatie & coördinatie
In de periode van juli tot en met september 2017 ondersteunde metSUUS Restaurant Dekx te Kortgene als freelance gastvrouw.
Als gastvrouw zorgde ik ervoor dat de gasten heerlijk konden loungen en dineren op het mooie terras en in het nieuwe restaurant. Gasten kunnen bij restaurant Dekx kiezen voor een hamburger of sliptongetjes, maar ook voor kreeft, oesters en heerlijk vers rundvlees. Ik vond het heerlijk om met de gasten te kletsen, hun tevredenheid van hun gezicht te lezen en iedereen op een vriendelijke wijze te bedienen.
In november 2015 startte de werving van jongeren voor de wedstrijd Kunstbende. Kunstbende is een talenten wedstrijd voor jongeren tussen de 13 en 18 jaar. Zij kunnen meedoen in acht categorieën: Muziek, Film, Dans, Theater, Taal, DJ, Expo en Fashion. Per provincie wordt er een voorronde georganiseerd, waarna de winnaars optreden tijdens de landelijke finale. metSUUS was verantwoordelijk voor de gehele organisatie van Kunstbende Zeeland. De voorronde vond plaats op 17 april 2016 in het CCXL Theater te Vlissingen.
Takenpakket van metSUUS
Het takenpakket voor de werving bestond uit:
Het ontwikkelen en uitvoeren van promotieacties
Het geven van klassenpresentaties
Het organiseren van workshops en masterclasses
De gehele social media marketing.
Na de werving waren de taken gericht op de productie van de voorronde:
Het opstellen van draaiboeken
Het werven van juryleden en presentatoren
Vrijwilligers werven en informeren
Prijzenpakketten samenstellen a.h.v. sponsoren
De gehele planning en logistiek die aan de productie verbonden is.
Kunstbende 2016
In november 2016 is metSUUS weer gestart met een nieuwe editie. Haar verantwoordelijkheden liggen naast het takenpakket zoals in 2015/2016, nu ook bij de financiële afhandeling en de aansturing van een stagiaire. De focus ligt dit jaar op een goede marketing met de juiste lay-out. Dit moet de naamsbekendheid verbeteren en het aantal deelnemers doen stijgen. De volgende voorronde staat gepland op 9 april in het Scheldetheater in Terneuzen.
Meer informatie
Ieder jaar staan er circa 120 jonge deelnemers, verdeeld onder 60 acts, op drie podia (muziekpodium, expositie ruimte en theaterzaal). Er helpen tijdens de voorronde circa twintig vrijwilligers en 24 juryleden mee. De jonge creatieve deelnemers kunnen grote prijzen winnen, zoals podia ervaring bij Fashion Week Amsterdam, Mysteryland of Oeral.
Op www.kunstbende.nl en www.facebook.com/kunstbendezeeland lees je meer over dit project, alle activiteiten die worden georganiseerd en zie je alle eindresultaten van dit project wat metSUUS met veel passie en enthousiasme organiseert in opdracht van ZB Planbureau & Bibliotheek van Zeeland. Zij is de opdrachtgever van metSUUS en is de eindproducent van Kunstbende Zeeland.